تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل اسلوونی شکست خورد.

تیم ملی ایران در چهارمین و آخرین دیدار از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳، امروز یک‌شنبه به مصاف اسلوونی رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ایران برای شروع این دیدار از سید محمد موسوی، محمد، ولی زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. هر دو تیم بازی روز گذشته را ۳ بر یک برده و با روحیه خوبی وارد زمین شدند. هر دو تیم تا امتیاز ۱۵ پابه‌پای هم پیش رفتند، ولی بازیکنان اسلوونی با سرویس‌های هدفدار خود، فشار مضاعفی به دریافت‌کننده‌های ایران وارد کردند. قدرت حمله حریف اروپایی نیز برتری ۲۵ بر ۱۹ را برای آن‌ها به دنبال داشت.

اشتباهات تیم ایران و سرویس‌های خوب بازیکنان اسلوونی در ست دوم هم ادامه داشت. عطایی برای جبران امتیازات عقب افتاده و تغییر سیستم بازی تیمش، جواد کریمی و امین اسماعیل‌نژاد را بیرون کشید و امیرحسین اسفندیار را نیز در پست دریافت‌کننده به زمین فرستاد. در شروع ست، اختلاف امتیازات بیشتر از چیزی بود که قابل جبران باشد و بازیکنان ایران با ارائه یک بازی کم اشتباه، حتی از حریف پیش افتادند، اما پوئن‌های حساس این ست هم به اسلوونی رسید و ایران ۲۳ بر ۲۵ نتیجه را واگذار کرد.

سرمربی اسلوونی در ست سوم هم به شاگردانش تاکید کرد که از فشار سرویس خود کم نکنند تا با همین تاکتیک، دریافت و به دنبال آن، تنوع حملات ایران را کاهش دهند. عطایی هم در زمان استراحت خود به ملی پوشان ایران یادآوری کرد که دریافت‌های اول بهتری را به دست پاسور برسانند. شاگردان گئورگی کرتو از امتیاز ۱۵، اختلاف خود را زیاد و حفظ کردند تا در نهایت این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود اسلوونی به پایان رسید.

اسلوونی، پیش از این تیم‌های صربستان و فرانسه را شکست داده و مقابل بلغارستان، مغلوب شده بود.

تیم ملی ایران نیز از ژاپن و لهستان باخته و تیم چین را شکست داده بود.

شاگردان عطایی پس از بازگشت به تهران به هلند خواهند رفت و در بازی بعدی از ساعت ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد با آلمان روبرو خواهد شد.

در سایر دیدار‌های امروز که در کانادا برگزار شد، کوبا ۳ بر ۲ بر برزیل غلبه کرد و کانادا نیز ۳ بر صفر مغلوب آمریکا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
محمد رضا
۰۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
واقعا جای تاسف مسئولین فدراسیون با این مربی نابلد والیبال ایران را نابود کردن اخه موسوی دیگه تمام شد خودش هم قبول داره البته منکر نشیم عطایی بازبینی بلده بگیره .نمیدانم چطور چین رابردیم .خدا حافظ والیبال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
هر تیمی از پتانسیلی که دارد بخوبی استفاده میکند ژاپن کوتاه قد با توپگیری های پیاپی و کار شده از قبل (در باشگاهها) و تیمهای اروپایی با دفاع محکم یا سرویسهای پرشی با دقت سعی در نتیجه گیری دارند متاسفانه در تیم ما توپگیری عقب زمین که وجود ندارد (که از دوره های قبل نیز وجود داشته) دفاع ما هم که بگیر و نگیر دارد سرویسها ی خوب پرشی مداومت ندارد و حتی سرویسهای جهشی موجی نیز هدر میرود پاسورها انگار فراموش کرده اند که بابا پاس پشت هم داریم فقط پاس به شخصی که روبروی پاسور هست داده میشود ابتکار در پاسورها وجود ندارد فکر کنم برطرف کردن همین چند موردباید یک تحول اساسی در نوع تمرینات باشگاهها بصورت اصولی و در آمدن از شیوه تمرینات سنتی را دارد در تیم ملی نمیتوان آموزش توپگیری یا ....... داد به امید موفقیت تیم والیبال کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
وقتی از ژاپن و لهستان باختید بهانه کردید که تیم جوان شده ، حالا دیگه چه بهانه ای دارید. عطایی کاری جز بردن آبروی ایران بلد نیست . ولاسکو تیم ایران و جوانگرایی کرد و در دنیا به یک تیم قابل احترام تبدیل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
این آقای عطایی چه جور مربی هستش!!!! وقتی منه تماشاگر متوجه میشم شریفی نمیتونه در مقابل والیبال بلدها بازی کنه چرا باید اصرار داشته باشه!!!! همه تیم‌ها چین نیست که شریفی از هر جای میدون ضربه بزنه توپ بخوابه!!! یا جلوی تور توپ گم کنن بازیکنان!!! این چه وضعشه مگه آماتور هستن جلوی تور توپ گم میکنن!!! خجالت آوره 1.2.3باید توپ بخوابه نه اینکه توپ گم و گور بشه!!!! یه ریتم خوب نداریم پاسورمون توپها رو به موقعیت ارسال نمیکنه همش بی در پیتیه، حیف معروف که حمله هامون همش ناقص و شانسی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اینا هم مثل سلبریتی ها یه کم مشهور میشن مغرور و خود باخته میشن ؟؟؟ حیف نون ها ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
حیف نون ها
آخرین اخبار